Princip for understøttende undervisning

Formål

Med Folkeskolereformen fra 2014 blev begrebet understøttende undervisning introduceret i folkeskolen. På Sønderlandsskolen er træning og fordybelse (TOF) betegnelsen, som benyttes.

På Sønderlandsskolen er det 0.-2.  årgang, som har TOF på skoleskemaet. De resterende årgange har afkortet skoledag (TOF er konverteret til tolærertimer).

At der i TOF samles op på skoledagen, og at skoledagen rundes godt af.

At der kan arbejdes med både fagligt- og socialt indhold, alt efter hvad der er behov for i den enkelte klasse.

Skolens opgave

• På Sønderlandsskolen inddrager lærere og pædagoger varierede undervisningsformer, bevægelse og faglig træning for at understøtte undervisningen, så eleverne får mere ud af den.
  • Den understøttende undervisning er på årgangen skemalagt på samme tid, så lærere og pædagoger kan inddrage understøttende elementer på tværs af klasserne.

Vedtaget i Profilrådet juni 2024.