Princip for understøttende undervisning
Formål
Med Folkeskolereformen fra 2014 blev begrebet understøttende undervisning introduceret i folkeskolen. På Sønderlandsskolen er træning og fordybelse (TOF) betegnelsen, som benyttes.
På Sønderlandsskolen er det 0.-2. årgang, som har TOF på skoleskemaet. De resterende årgange har afkortet skoledag (TOF er konverteret til tolærertimer).
Mål
At der i TOF samles op på skoledagen, og at skoledagen rundes godt af.
At der kan arbejdes med både fagligt- og socialt indhold, alt efter hvad der er behov for i den enkelte klasse.
Skolens opgave
- På Sønderlandsskolen inddrager lærere og pædagoger varierede undervisningsformer, bevægelse og faglig træning for at understøtte undervisningen, så eleverne får mere ud af den.
- Den understøttende undervisning er på årgangen skemalagt på samme tid, så lærere og pædagoger kan inddrage understøttende elementer på tværs af klasserne.
Vedtaget i Profilrådet juni 2024.