Princip for brug af mobiltelefoner

Formål

At der på Sønderlandsskolen er fælles rammer for elevernes brug af mobiltelefoner.
Mål

At eleverne har fokus på undervisningen og fællesskaberne på skolen. Ved at begrænse brugen af mobiltelefonerne styrkes det sociale samvær.

Skolens ansvar

Skolen accepterer, at elever medbringer deres mobiltelefon, men den skal være slukket.

Telefonerne samles ind i begyndelsen af skoledagen og udleveres igen, når eleverne får fri. I skoletiden må mobiltelefoner dog anvendes på lærernes opfordring i forbindelse med undervisningen. Skoletiden er forstået som tiden, fra eleven er mødt i skole, til eleven får fri.

I SFO-1 benytter børnene ikke deres mobiltelefoner. I SFO-2 sætter personalet rammerne for brug af mobiltelefonen.

Mobiltelefonen medbringes på eget ansvar.

Hvad sker der, hvis man overtræder hovedreglen?

I tilfælde af overtrædelse af ovenstående regel vil telefonen blive inddraget og afleveret på skolens kontor. Kontakten til hjemmet vil være skriftlig. Eleven vil kunne afhente telefonen efter sidste time.

Vedtaget i Profilrådet juni 2024.