En hverdag i bevægelse

Nørre Boulevard Skolen er en folkeskole med visionen om, at alle elever skal udvikle deres faglige, sociale og personlige potentiale under værdiordene ansvar, omsorg og respekt.

Skolens profil som idræts-, motions- og bevægelsesskole skal være et bidrag til denne udvikling og være med til at fremme læring og trivsel.

Nørre Boulevard Skolen er opstået ved en sammenlægning af 3 skoledistrikter og har nu hjemme i flotte ombyggede rammer med både lys og højt til loftet.

På Nørre Boulevard Skolen er der plads til mangfoldighed. Vi er stolte af at være et sted, hvor man hver dag møder mennesker med forskellige vilkår, traditioner og kulturer, og vi arbejder bevidst med rummelighed og ligeværd.

Med elevernes skolefaglige og sociale kompetencer i fokus arbejder vi inden for rammene af PALS (positiv adfærd i læring og samspil).

Bevægelsesprofil

I samarbejde med Holstebro Elitesport og Sports Akademi tilbyder Nørre Boulevard Skolen dig muligheden for at blive en del af en sportsklasse - et særligt spor fra 7.-9. klasse.

Du kommer til at gå i klasse med andre talenter, som også brænder for deres sport og ønsker at udvikle sig sportslig, fagligt og personligt - præcis som dig.
Hos os følges skole og sport ad. Vi har derfor en klar forventning til, at du som elev i en sportsklasse, går til din skolegang på samme måde, som du går til din sport. Derfor tilbyder vi blandt andet også vejledning i forhold til at planlægge og strukturere en, i perioder, travl hverdag.