Principper for åben skole

Sønderlandsskolen er en musikprofilskole i tæt samarbejde med Holstebro Musikskole

• Eleverne kan opfylde deres undervisningspligt ved at deltage i frivillig musikundervisning i musikskolen.
  • Den musiske tilgang til læring er synlig på skolen.
  • Musikalsk samarbejde begrænser sig ikke alene til samarbejde med musikskolen.
  • Ud over at være en musikprofilskole, ønsker vi også at være kendt for unikke tilbud på følgende områder:
    • Idræt (i samarbejde med professionelle klubber)
    • Innovation (i samarbejde med virksomheder)

Formålet med principperne

• Sønderlandsskolen skal fortsat være en musikprofilskole, som tilbyder musikalsk undervisning mv. på et niveau der er højere end andre folkeskoler i kommunen.
  • Ved at arbejde med andre samarbejdsrelationer end netop de musikalske tilgodeser vi også de elever, som ikke profiterer af/interesserer sig for musik.
  • Eleverne skal profitere af samarbejdet med eksterne samarbejdspartnere i form af nye vinkler på undervisningen og dermed øget læring specifikt og generelt.

Bemærkninger

• At musik og musikalske aktiviteter er en synlig del af skolens hverdag. Ingen besøgende skal være i tvivl om, at skolen har kommunens stærkeste musikprofil.
  • Det samme skal gøre sig gældende ved andre profilområder, efterhånden som de bliver udviklet.