Om Folkeskolen i Holstebro By

Skolerne i Holstebro by er folkeskoler med fokus på at udvikle rummelige og nysgerrige unge mennesker. Alle tre skoler er for alle elever – uanset interesse, kulturel baggrund, talenter og evner.

3 skoler 1 skoledistrikt

Folkeskolen i Holstebro By består af tre undervisningssteder:

• Nørre Boulevard Skolen
  • Rolf Krake Skolen
  • Sønderlandsskolen

De tre skoler er afdelinger i samme skoledistrikt.

Når du skriver dit barn op til skolestart i Folkeskolen i Holstebro By, har vi fagligheden, rummeligheden og beliggenheden til at give dit barn en hverdag fuld af tryghed, trivsel og læring.

Fokus på et særligt område

De tre profilskoler er ikke talentskoler, og undervisningen er lige så mangfoldig som på alle andre folkeskoler. Der er ingen krav om særlige evner, og alle børn kommer igennem en fagligt varieret skolegang.

Når der alligevel er en mening i at tale om profilskoler, er det fordi, at hhv. videnskab, idræt og bevægelse – og musik og kunst sætter retning på hver af de tre skoler. Det oplever man blandt andet i valgfagene, ved emneuger eller med de samarbejdspartnere, som skolerne har.

3 spændende profilskoler

Rolf Krake Skolen: profilskole for science og naturvidenskab.

BILLEDE

Indskrivning

- sådan får du plads på en af skolerne

Om indskrivning

Skoleudviklingssamtaler

Vores seneste skoleudviklingssamtaler fandt sted i januar og februar 2023, og arbejdet med vores fokuspunkter sker i skoleåret 2023/2024.

Fokuspunkter - Nørre Bulevard Skolen
Fokuspunkter - Rolf Krake Skolen
Fokuspunkter - Sønderlandsskolen

Skolemælk EU banner

Om Folkeskolen i Holstebro By

Folkeskolen i Holstebro by består af tre undervisningssteder:

Nørre Boulevard Skolen
Rolf Krake Skolen
Sønderlandsskolen

De tre skoler er afdelinger i samme skoledistrikt.

De tre skoler i Holstebro by er profilskoler. Det betyder, at vi har fokus på et særligt område.

Rolf Krake Skolen: profilskole for Science, naturvidenskab og international linje
Sønderlandsskolen: profilskole for kunst, kultur og musik.

Læs mere om, hvordan en profilskole fungerer i praksis ved at klikke ind på skolernes hjemmeside.

Når du skriver dit barn op til skolestart i folkeskolen i Holstebro by, har vi fagligheden, rummeligheden og beliggenheden til at give dit barn en hverdag fuld af tryghed, trivsel og læring.

Titel + tekst - Om Folkeskolen i Holstebro By

3 skoler 1 skoledistrikt

Folkeskolen i Holstebro By består af tre undervisningssteder:

• Nørre Boulevard Skolen
  • Rolf Krake Skolen
  • Sønderlandsskolen

Fokus på et særligt område

3 spændende profilskoler

Rolf Krake Skolen: profilskole for science og naturvidenskab.

BILLEDE

Indskrivning

- sådan får du plads på en af skolerne

Om indskrivning

Skoleudviklingssamtaler

Vores seneste skoleudviklingssamtaler fandt sted i januar og februar 2024, og arbejdet med vores fokuspunkter sker i skoleåret 2024/2025.

Fokuspunkter - Nørre Bulevard Skolen
Fokuspunkter - Rolf Krake Skolen