Princip for holddeling

Formål

At give mulighed for, at den enkelte elev får udfordringer på netop sit niveau – fagligt og socialt.

At åbne mulighed for at kunne træne helt specifikke faglige og sociale områder.

Mål

At stimulere det enkelte barn til øget læring i et forpligtende fællesskab.

 

Skolens opgave

  • Der kan være holddeling i alle klasser på Sønderlandsskolen.
  • Lærere og pædagoger anvender holddeling ud fra faglige, pædagogiske og sociale mål.
  • Holddeling er faglærerens/pædagogens redskab til at nå konkrete mål for hver enkelt elev i samarbejde med kollegaer og forældre.
  • Det er faglæreren, der har overblikket over elevens læring. Faglæreren formidler målene med holddelingen i nødvendigt omfang til teamet af lærerne og pædagoger omkring klassen samt forældrene.
  • Holddeling kan ske på tværs af klassetrin/grupper i hele afdelingen.

 

 

Vedtaget i Profilrådet juni 2024.