Princip for holddeling
Formål
At give mulighed for, at den enkelte elev får udfordringer på netop sit niveau – fagligt og socialt.
At åbne mulighed for at kunne træne helt specifikke faglige og sociale områder.
Mål
At stimulere det enkelte barn til øget læring i et forpligtende fællesskab.
Skolens opgave
- Der kan være holddeling i alle klasser på Sønderlandsskolen.
- Lærere og pædagoger anvender holddeling ud fra faglige, pædagogiske og sociale mål.
- Holddeling er faglærerens/pædagogens redskab til at nå konkrete mål for hver enkelt elev i samarbejde med kollegaer og forældre.
- Det er faglæreren, der har overblikket over elevens læring. Faglæreren formidler målene med holddelingen i nødvendigt omfang til teamet af lærerne og pædagoger omkring klassen samt forældrene.
- Holddeling kan ske på tværs af klassetrin/grupper i hele afdelingen.
Vedtaget i Profilrådet juni 2024.