Principper

Principperne er udarbejdet af profilrådet på Sønderlandsskolen.

Digitale medier

Med principperne ønsker vi at skabe et fælles udgangspunkt for hvordan vi forholder os til social adfærd i den elektroniske hverdag.

Principper for digitale medier

Holddeling

Principper for holddeling på Sønderlandsskolen samt formål med principperne.

Principper for holddeling

Inklusion

Formålet med principperne er at skabe en fælles forståelse for, hvad vi mener, når vi taler om inkluderende fællesskaber på Sønderlandsskolen.

Principper for inklusion

Kommunikation af lektier

Princip for kommunikation af lektier på Aula.

Principper for kommunikation

Kostpolitik

Formålet med Sønderlandsskolens kostpolitik er at give et sæt anbefalinger, der lægger op til, at børn møder de sunde alternativer på skolen samtidig med, at der også skal være plads til de særlige lejligheder, hvor vi fejrer.

Principper for kostpolitik

Lektiehjælp

Principper for lektiehjælp og faglig træning samt formålet med principperne.

Principper for lektiehjælp

Mobiltelefoner

Princip for brug af mobiltelefoner samt hvad sker der, hvis man overtræder hovedreglen.

Principper for brug af mobiltelefoner

Motion og bevægelse

Principper for motion og bevægelse på Sønderlandsskolen samt formålet med principperne.

Principper for motion og bevægelse

Skole-hjem-samarbejdet​

Principper for skole-hjem-samarbejdet​ på Sønderlandsskolen.

Principper for Skole-hjem-samarbejdet​

Trivselsplan

Principperne for inklusion og trivsel indeholder en beskrivelse af skolens og forældrenes indsats for at fremme elevernes trivsel og styrke inklusionen.

Principper for inklusion og trivsel

Understøttende undervisning

Principper for understøttende undervisning på Sønderlandsskolen og formålet med principperne.

Principper for understøttende undervisning

Vikardækning

Formålet med vikardækning er at sikre undervisningen fagligt indhold på trods af faste læreres fravær.

Principper for vikardækning

Åben skole

Sønderlandsskolen er en musikprofilskole i tæt samarbejde med Holstebro Musikskole.

Principper for åben skole