Principper

Principper udarbejdet af profilrådet på Rolf Krake Skolen.

Formål:
At øge elevernes grundlæggende digitale kompetencer samt klæde dem på til at mestre de etiske og sociale spilleregler i den digitale verden.


Mål:
Alle elever oplever, at digitalisering indgår som et naturligt redskab i og på tværs af alle fag, så digitale medier og læringsredskaber bliver en integreret del af elevernes læring og bidrager til deres faglige, personlige og sociale udvikling.
Digital dannelse er integreret i skoledagen som en naturlig del af den almene dannelse.


Skolens ansvar:
• Styrke elevernes personlige og sociale kompetencer ved at arbejde med spilleregler for, hvordan man opfører sig og kommunikerer digitalt, hvordan man kan navigere sikkert og optræde kritisk og selvstændigt.
• Elevernes digitale dannelse er et centralt omdrejningspunkt ved enhver anvendelse af digitale medier og læringsredskaber i alle fag.
• Eleverne bliver inddraget når klassens regler for mobiltelefoner og andre digitale medier skal laves, så de kan være med til at reflektere over, hvilke rammer der skal være i klassen og hvorfor.
Lærerne og skolens ledere sætter rammerne.
• Forståelse hos alle skolens medarbejdere for, hvordan de digitale medier og læringsredskaber der er til rådighed, kan indgå som en integreret del af læringsmiljøjet.
• Elevernes digitale dannelse er på dagsordenen til afdelingsmøder med fælles faglig refleksion om, hvad det digitale er og kan, hvordan det påvirker læring og trivsel samt hvordan de digitale medier og læringsredskaber meningsfuldt indgår i undervisningen.
• Skolens medarbejdere kender kanalstrategien og ved hvor de må gemme hvilke data.
• Skolens medarbejdere er digitale rollemodeller for børnene i forhold til dannelse og digitale kompetencer.
• Gode efteruddannelsesmuligheder for skolens personale.
• Når eleverne bruger digitale medier i skole og SFO, sker det i faste rammer og med aktiv deltagelse eller tilstedeværelse af voksne.
• De teknologiske værktøjer skal være tilstrækkelige og tilgængelige for alle elever og personale.


Forældrenes ansvar:
• Styrke dit barns personlige og sociale kompetencer ved at italesætte og lave spilleregler for hvordan man opfører sig og kommunikerer digitalt, hvordan man kan navigere sikkert og optræder kritisk og selvstændigt.
• Vær opmærksom på og spørg ind til dit barns adfærd og trivsel i de digitale fællesskaber – også uden for skoletiden. Når børn mødes af interesserede voksne, kan de bedre dele deres oplevelser med digitale og sociale medier med de voksne -både de gode og de dårlige.
• Sæt digitale medier og dannelse på dagsordenen til forældremøderne. Tal om online fællesskaber, trivsel og social interaktion. Reflekter over hvordan forældregruppen kan støtte op om og forholde sig til god tone, billeddeling, konflikter på nettet mv.
• Hjælp dit barn til at møde op til en digital skoledag. En opladet pc er lige så vigtig i undervisningen som fagbøger og penalhus.
• Vær opmærksom på digital kommunikation fra skolen. Det er en vigtig del af dit barns skolegang, at du følger med i hverdagen på skolen.


Det forstår vi ved …….
• Digitale medier
Fysiske enheder som smartboards, computere, telefoner, robotter mv.
• Sociale medier
Tik Tok, Snapchat, Instagram, Youtube, Messenger, Facebook mv.
• Digitale læringsredskaber
Aula, Meebook, mail, apps, programmer, online tjenester, spil mv.
• Digital dannelse
Evnen til at kunne begå sig socialt, etisk og kritisk i den virtuelle virkelighed og til at reflektere over digitale muligheder og udfordringer.
• Digitale kompetencer
Meningsfuld ageren i forhold til anvendelse af digitale medier og læringsredskaber, så man kan forme og berige opgaveløsningen samtidig med, at man er reflekteret omkring hvordan man begår sig digitalt.

Revideret af profilrådet i juni 2023.

 

Konsekvenser ved brud på ordensreglerne på Rolf Krake Skolen.

Ordensregel der brydes:
1. Høflig omgangstone

Konsekvens:
Hvis en elev ikke overholder reglerne for en høflig omgangstone:
Konsekvens:

1. Påtale/samtale med eleven
2. Hvis dette ikke er nok:
    Læreren orienterer klasselæreren.
    Klasselæreren kontakter hjemmet.
3. Ved grove overtrædelser inddrages Ledelsen.

2. Hensynsfuld påklædning
Hvis en elev ikke overholder reglerne for hensynsfuld påklædning:
Konsekvens:

1. Påtale/samtale med eleven.
2. Klasselæreren kontakter hjemmet.
3. Ledelsen inddrages.

3. Rigtig brug af mobiltelefon
Hvis en elev misbruger mobiltelefonen:
Konsekvens:
1. gang: Mobiltelefonen vil blive inddraget til efter skoletid af skolen.
2. gang: Ved gentagelser vil hjemmet blive kontaktet af klasselæreren.

4. Optagelse af video, lyd eller billeder
Hvis en elev optager en anden uden samtykke:
Konsekvens:
1. gang: Påtale/samtale med eleven.
2. Hvis dette ikke er nok:
- Læreren orienterer klasselæreren. 
- ​​Klasselæreren kontakter hjemmet.​
3. Ved grove overtrædelser inddrages Ledelsen.

5. Ordentlig brug af skolens inventar
Hvis skolens inventar og materialer beskadiges:
Konsekvens:

1. Eleven vil blive gjort erstatningsansvarlig for de bøger, undervisningsmaterialer og andet inventar, der er ødelagt.  Ledelsen inddrages.

6. God opførsel i frikvarteret
Hvis en elev ikke overholder reglerne for god opførsel:
Konsekvens:

1. Påtale/samtale med eleven.
2. Eleven kan af en lærer pålægges tvungen udeordning eller inde ordning i optil resten af dagen. Klasselæreren orienteres.
3. Hvis dette ikke er nok: Klasselæreren kontakter hjemmet.  Ved grove overtrædelser inddrages ledelsen.

7. Ophold på skolen i skoletiden
Hvis skolen forlades af en elev, uden eleven har tilladelse hertil:
Konsekvens:
1. gang: Eleven mister det privilegium at have lov at forlade skolen i mellemtimer (gælder kun elever i 7.-9. klasse).
2. gang og herefter: Klasselæreren kontakter hjemmet.

8. Møde til tiden
Hvis en elev kommer for sent til timerne:
Konsekvens:
1. Ved gentagelser kontakter klasselæreren hjemmet.
2. Ved pjækkeri inddrages ledelsen.

9. Forbud mod rygning mv.
Hvis en elev ryger, drikker eller tager eurofiserende stoffer:
Konsekvens:

1. Klasselæreren kontaker hjemmet og ledelsen inddrages.

Godkendt af profilrådet februar 2024



 





 

 


 

 

 


 

 

 

Råd og vejledning til dig som kontaktforælder på Rolf Krake Skolen

Kontaktforældrene spiller en vigtig rolle i at sikre trivsel og styrke fællesskabet blandt børn og forældre i klassen. Deres fornemste opgave er at understøtte gode relationer mellem børn, forældre og medarbejdere – og at invitere alle ind i klassens fællesskab.

Valg og sammensætning

Vi anbefaler, at kontaktforældregruppen består af minimum fire forældre – gerne flere – og helst både pige- og drengeforældre. Medlemskabet kan gå på skift, og det kan være hensigtsmæssigt at vælge to nye medlemmer hvert år til en toårig periode, så gruppen altid består af både nye og erfarne medlemmer.

Konkrete opgaver

Kontaktforældrene samarbejder med klasselæreren og de øvrige forældre om tiltag, der understøtter børnenes trivsel og læring. De primære opgaver er:

Planlægge sociale arrangementer, typisk to om året.
  - Søg inspiration på www.forældrefidusen.dk
  - Skolen kan lånes gratis både om aftenen, i weekender og til overnatning. Dette aftales mellem kontaktforældrene og klasselæreren.
Koordinere forplejning i forbindelse med den årlige skolefest (sidste torsdag inden påske) og ved det årlige juleklip (sidste fredag i november).
Give input til dagsorden for klassens forældremøder og sørge for opsamling fra mødet.
Sikre, at nye børn og forældre bydes velkommen i klassen i samarbejde med klasselæreren. Fx ved at udarbejde et velkomstbrev, etablere familieklasser eller lignende.
Administrere en eventuel klassekasse (eller udpege en kasserer blandt forældrene). Brug evt. MobilePay Box.

Vi anbefaler også, at kontaktforældre taler sammen på tværs af årgangen/styrkeklasser for at udveksle idéer og erfaringer – og evt. arrangere fælles aktiviteter som fx blå mandag og sidste skoledag.

Bemærk: Kontaktforældrene skal ikke stå med alt det praktiske arbejde selv, men kan sagtens uddelegere konkrete opgaver og aktiviteter til de øvrige forældre.

Temaer til forældremøder i efteråret

En af kontaktforældrenes opgaver er at komme med input til dagsordenen for de årlige forældremøder – senest 7 dage før mødet.

Lav en forventningsafstemning med klasselæreren inden mødet, så I er enige om, hvor meget tid der skal afsættes til dialog.

Klassens trivsel
Klassens regler, værdier og normer
Skolens forventninger til forældrene – og omvendt
Fælles tilgang til fx fødselsdage (gave-niveau, uddeling af snacks, evt. fællesgave)
Hvem inviterer man, hvis man holder fødselsdag?
Kommunikation mellem forældre – både når det går godt og ved konflikter
Valg af medie til daglig kommunikation (Aula eller Facebook?)
Transport til og fra skole (gå- eller cykelven). Se skolens trafikpolitik.
Klassekassen: Hvad må pengene bruges til?
Digital dannelse – adfærd og etik på sociale medier
Forældrekontrakt – fx hvornår må barnet sende sms’er/Snaps, legeaftaler mv.
Børnenes fritidsaktiviteter – inspiration fra de andre i klassen
Sociale arrangementer, som børnene ønsker eller efterspørger
Lejrskoler og evt. opsparing
Overgangen fra barn til ung og de problematikker, der kan opstå
Klassefester
Konfirmation – blå mandag, fælles fest m.m.
Alkohol og nikotinprodukter
Sidste skoledag og dimission

Skolebestyrelsen og profilrådet er altid åbne for idéer og emner, der kan tages op til principiel drøftelse.

Besluttet i Profilrådet for Rolf Krake Skolen d. 07.10.2025

 

Formål:
Skolen vil gerne leve op til Holstebro Kommunes kostpolitik, hvor vi ønsker at fremme sunde kostvaner.


Mål:
At skabe gode kostvaner hos eleverne, der fremmer indlæring, sundhed og trivsel.
At give eleverne gode oplevelser og vaner med mad og fysisk aktivitet.
At kostpolitikken indgår naturligt i undervisningen i alle klasser.
At få kendskab til og forebygge kostrelaterede sygdomme.


Skolens ansvar:
I SFO`en serveres der sund morgenmad for dem der møder tidligt.
I juniorklubben serveres gratis sunde snacks og i kiosken kan der i begrænset omfang købes mindre sunde alternativer.
Madpakker kan opbevares køligt.
Spisepauserne er rolige stunder, hvor der er tid og ro til at spise sin madpakke. Spisepausen er en social stund, hvor god samværsform og hygge prioriteres.
Skolen sikrer, at børnene har adgang til køligt vand.
Skolen tilbyder mulighed for at være med i skolemælksordningen.
Skolen har en bod, hvor børnene kan købe supplerende ting til madpakken.
Skolen har et samarbejde med skoleleverandør.
Eleverne skal blive på skolen i skoletiden – medmindre anden aftale laves med personalet på forhånd.
Ved særlige lejligheder som skolefest, studieture, prøver, overnatning på skolen og lignende må børnene medtage/købe slik, sodavand mv. i rimeligt omfang.
Der opfordres til, at alt uddeling af kage og søde sager holdes på et minimum, og at der i stedet tænkes i sundere alternativer til klassens hyggestunder. Klasserne kan eksempelvis organisere kageordning på månedsbasis.


Forældrenes ansvar:
En forudsætning for en god skoledag er, at man har fået et morgenmåltid og løbende får tilført energi i løbet af skoledagen, så eleven er læringsparat.
Vi anbefaler, at eleverne har en sund og energirigtig madpakke til pauserne i løbet af dagen.
Vi anbefaler, at børnenes væskeindtag i løbet af skoledagen er koldt vand eller mælk.
Vi anbefaler, at børnene har en drikkedunk med i skole.
Fødselsdag: Et barns fødselsdag er noget ganske særligt, som skolen gerne vil være med til at fejre. Vi opfordrer til, at man tænker over, hvad man sender med til uddeling.


Elevernes ansvar:
Profilrådet vil gerne have et elevrådet bidrager til princippet særligt omkring elevernes ansvar for den gode spisepause – hvad oplever de er vigtigt ift. at få en god madpakkestund.

Godkendt af profilrådet den 12. juni 2023

Formål:

Formålet med lejrskoler, skolerejser og ekskursioner er at give eleverne mulighed for personlige erfaringer og fælles oplevelser, der understøtter samt er et supplement til den daglige undervisning.

Ved lejrskole og ekskursioner er der tale om forlagt obligatorisk undervisning, hvor der især lægges vægt på det konkrete og virkelighedsnære. Endvidere skal det styrke klassens og årgangens sociale samspil.

Delmål:

Socialt

At øge elevernes dannelse, sociale forståelse og tolerance, fællesskabs- og ansvarsfølelse.

At arbejde forebyggende mod mobning.

Fagligt og socialt

At styrke selvstændighed.

At give glæde ved at løse (praktiske) problemer i fællesskab.

At give større naturglæde, -forståelse og – oplevelse, bl.a. ved at lære at udnytte sine sanser til fulde.

At øge muligheden for mere fysisk udfoldelse, eksempelvis cykling, roning, vandring.

At udnytte begge sider at hjernen, således at der appelleres til ”det hele menneske”.

Fagligt

At øge kendskabet til samfundet uden for skolen som led i arbejdet med den Åbne Skole.

At give større mulighed for fordybelse og kontinuitet.

At give større sammenhæng mellem fagene.

At gøre undervisningen mere realistisk.

Retningslinjer:

Lejrskoler

Lejrskoler afvikles under mange forskellige former (sommerhuse, hytteture, friluftsture, kommunens lejrskoler, vandrehjem osv.).

På 8. og 9. klassetrin kan der endvidere gennemføres skolerejser.

Lejrskoleophold er undervisning over flere skoledage med mindst én overnatning henlagt til en lokalitet uden for skolen.

Der er mødepligt for eleverne, da lejrskoler er en del af undervisningen. For elever, der ikke deltager i lejrskolen fordi det ikke er muligt for dem, tilrettelægger skolen anden undervisning.

Der opkræves 75 kr. pr. dag til forplejning.

Skolerejser

Skolerejser kan, som en vigtig del af indholdet, indbefatte kontakt med unge i andre lande.

Skolerejser er et supplement til den almindelig undervisning, og formålet med turen skal ligge indenfor folkeskolelovens rammer.  Deltagelse i skolerejsen er ikke en nødvendig forudsætning for at kunne deltage i den almindelig undervisning.

Skolerejser indgår i skoleforløbet i 8. og 9. klasse og har et fagligt fokus.

Der opkræves 75 kr. pr. dag til forplejning.

Derudover er der en forældrebetaling til en skolerejse.  Denne forældrebetalingen kan opkræves op til 1.200 kr. pr. elev, når der arrangeres studieture på 9. årgang (er vedtaget af profilrådet den 280323).

Skolen betaler alle udgifter i forbindelse med lærernes deltagelse.

Lejrskoler og skolerejser planlægges i samarbejde mellem forældre, elever og lærere.

Ekskursioner

Ekskursioner er en del af undervisningen på alle klassetrin.

Dele af undervisningen kan organiseres som ekskursioner, der kan strække sig fra en enkelt lektion til hele dagen. Ekskursioner er en integreret del af undervisningen, hvor forberedelse og opfølgningen foregår i undervisningen og eleverne har mødepligt.

Indskolingen:

Der tilstræbes, at der afholdes mindst en årlig ekskursion eller tur ud af huset.

Mellemtrinnet:

Der er på mellemtrinnet én lejrskole med en til to overnatninger.

Overbygningen:

Der er i overbygningen én skolerejse eller lejrskole med op til fire overnatninger.

Godkendt af Profilrådet den 28. marts 2023

Profilrådet anbefaler, at der må optages film, lyd og billede i faglige sammenhænge.

Elever, personale, forældre samt øvrige der har deres gang på skolen, må gerne optage vejledning, undervisning osv.

Dog skal dem der bliver optaget, filmet osv. altid give samtykke.

Det gælder både billeder, film og lydoptagelser.

Det optagede må ikke deles med 3. mand, medmindre der er givet accept.

 

Udarbejdet af profilrådet den 19. maj 2022

Ordensregler for Rolf Krake Skolen

På vores skole færdes mange børn, unge og voksne hver dag. Derfor er det nødvendigt, at vi har nogle retningslinjer/regler for vort samvær og færden på og omkring skolen, så alle, såvel små som store, kan føle sig trygge og godt tilpas.

Omgangstone/sprog og arbejdsmiljø.

Rolf Krake Skolen er vores fælles ”arbejdsplads”. Vi skal vise hensyn til hinanden.

Det vil sige, at vi skal behandle hinanden ordentligt og snakke til hinanden i et pænt og høfligt sprog og følge de voksnes anvisninger. Grimt sprog hører ikke hjemme på vores skole.

Mobning.

På Rolf Krake Skolen accepterer vi ikke mobning.

Påklædning.

Rolf Krake Skolen er vores fælles ”arbejdsplads”, og vores påklædning skal være herefter. Vi forventer, at din påklædning er anstændig.  
Ved valg af påklædning skal vi vise hensyn til hinanden og ikke møde i skole i tøj, der krænker andres blufærdighed.
Alle er omklædt til idræt, og det at gå i bad er en del af idrætsfaget.

Mobiltelefon.

En mobiltelefon er nyttig i mange situationer, mens den i andre situationer virker forstyrrende.  Derfor har vi på Rolf Krake Skolen bestemt, at eleverne fra 0.-9. klasse må have deres mobiltelefon med i skole; Nærmere anvendelse aftales i de enkelte afdelinger af det pædagogiske personale.  Er der af den ene eller anden grund behov for, at man en dag har telefonen på sig, laves der en aftale med læreren.
Mobiltelefonen kan altid efter lærerens beslutning inddrages i undervisningen.

Optagelse af video, lyd eller billeder.

På Rolf Krake Skolen skal alle ved optagelse af billeder, lyd eller video bede om tilladelse fra de involverede først. Dette gælder både billede, film og lydoptagelser. Det optagede må ikke deles med andre, medmindre der er givet accept.

Bøger, pc´er, undervisningsmaterialer og andet inventar.

Alle på Rolf Krake Skolen skal behandle skolens bøger, undervisningsmaterialer og inventar ordentligt.
Det er en naturlig ting, at man rydder op efter sig selv og derved medvirker til, at skolen ser altid pæn og indbydende ud.

Frikvartererne.

På Rolf Krake Skolen skal alle som udgangspunkt være ude i pauserne. Det er ønskværdigt, at alle får rørt sig og får frisk luft i pauserne. 
Nærmere praksis aftales i de enkelte afdelinger af det pædagogiske personale.

Skolevejen m.v.

Alle på Rolf Krake Skolen skal opføre sig ordentligt og hensynsfuldt på vej til og fra skole samt på skolens område og på ture ud af huset. Alle elever skal møde i så god tid, at undervisningen kan begynde til fastsat tid. Eleverne forventes tidligst at møde ind kl. 07.50 – hvorfra der vil være tilsyn.

Nikotinprodukter, alkohol m.v.

Det er forbudt at ryge, drikke alkohol, benytte nikotinprodukter, drikke energidrikke eller indtage euforiserende stoffer på skolens område, samt på ture med skolen. Boldbaner og idrætsanlæg tilhører også skolens område.
 

Klasselæreren sikrer, at eleverne er kendt med skolens ordensregler.

 

Vedtaget af Profilråd, juni 2024

Princip for trafik til, fra og omkring skolen

 

Formål:

Vi vil arbejde for, at alle elever får gode forudsætninger og muligheder for at færdes sikkert i trafikken til, fra og omkring skolen.

 

Mål:

Flertallet af elever vælger at gå eller cykle til og fra skole.
Forældre, elever og ansatte er informeret om sikker færdsel omkring skolen.
Alle elever får et godt grundlag for at udvikle sig til sikre og kompetente trafikanter.
Alle – elever, personale, ledelse og forældre – har en fælles forståelse af, hvordan vi samarbejder om at skabe trafiksikkerhed omkring skolen.
Arbejde med at sikre en god og tryg skolevej for alle elever.

 

Skolens ansvar:

Eleverne i indskolingen gennemfører gåprøve, og elever på mellemtrinet gennemfører cyklistprøven.
Informere forældre om sikre trafikveje til og fra skolen samt trafikafvikling og parkering omkring skolen.
Udsende løbende information til forældre om god afvikling af trafik omkring skolen.
Rekruttere skolepatrulje blandt eleverne i 6. klasse og oplære dem, så de kan hjælpe børn sikkert over vejen ved Rolf Krakes Vej og Hjaltesvej.
Integrere trafikkampagner i undervisningen, hvor det er muligt.
Orientere eleverne om ansvar for sig selv og andre, samt særlige steder eller forhold i trafikken, når skolen tager dem med på tur.
Ved cykelture skal alle overholde færdselsloven og bruge cykelhjelm.
Give input til forvaltningen om ønsker til parkeringsforhold for cykler og biler samt adfærdsregulerende foranstaltninger, der sikrer hensigtsmæssig færden omkring skolen.

Forælderens ansvar:

Understøtte eleven i at vælge cyklen eller gåben til skole samt begrænse kørsel af elever til og fra skole.
Hjælpe eleven med at finde den sikreste vej til skole, selvom det ikke nødvendigvis er den korteste eller hurtigste.
Træne skolevejen – både gå- og cykeltræning.
Opfordre eleven til at benytte cykelstien bag om p-pladsen, hvis man kommer fra Rolf Krakes Vej, for at undgå farlige situationer.
Pleje elevens cykel og sikre, at der anvendes cykelhjelm og lygter (i den mørke del af året).
Køre pænt og hensynsfuldt i og omkring skolens p-pladser for at forhindre farlige og usikre situationer.
Aflevere børn på mellemtrin og udskoling i kiss`n´drop-zonen ved Hjaltevej.
Aflevere børn i indskolingen ved p-pladsen på Rolf Krakes Vej.  Hvis du går med dit barn ind, brug p-pladserne tættest på skolen.

Elevernes ansvar:

Vælge at gå eller cykle, og være bevidst om den frihed og det ansvar, der følger med.
Køre pænt, bruge cykelstier og gåfelter.
Følge skolepatruljens anvisninger.

 

 

Vedtaget af profilrådet maj/juni 2025

Kommunikation foregår på AULA.

Information, hvor forældre skal være orienteret og evt. skal reagere, skal udsendes som en besked direkte til forældre.
Information, som udelukkede er til orientering og hvor det ikke er nødvendigt, at alle forældre er orienteret og reagerer, kan ligges på opslagstavlen (Overblik).

Kontaktforældre:

Der vælges kontaktforældre i hver klasse.

Kontaktforældres opgave er at understøtte det sociale sammenhold i klassen, både mellem børn og mellem forældre.

Forældremøder:

Der afholdes forældremøder for alle klasser om efteråret.

For kommende 0. klasser arrangeres forældremøder før skolestart.

Dagsorden for forældremøder udarbejdes af klasselærere og afstemmes med kontaktforældre.

Dagsorden skal tilgodese, at kontaktforældre har tilstrækkelig tid til at drøfte punkter, som kontaktforældrene fastsætter.

Følgende punkter er en obligatorisk del af dagsorden:

I hovedtræk hvilke temaer, der arbejdes med i de enkelte fag.
En kort opremsning af ordensregler, hvis disse ikke er gennemgået før eller hvis der er kommet ændringer hertil siden sidste år, skal disse præciseres.
Evt. udeskoler, ekskursioner og lign.
Liste med behov for hjælp, så forældrene kan indrette sig på, hvilket behov skolen har i forbindelse med arrangementer mv.

Kontaktforældre kan arrangere yderligere møder, hvis de ønsker det.  Klasselærere orienteres om alle arrangementer, som kontaktforældrene ønsker at afholde.

Profilrådet deltager med en deltager ved forældremøder på følgende klassetrin 0. kl.; 2. kl.; 4. kl.; 6. kl. og 8. kl. Profilrådet kan i øvrigt inviteres med på forældremøder efter ønske fra skolen, forældre eller profilrådet selv.

Medarbejderdeltagelse i forældremøder og lignende møder fastsættes af skolens leder.

Skole-/hjem samtaler:

Skolen afholder mindst en samtale om året med alle hjem.

I forbindelse med skole-/hjem samtalerne udarbejdes aftaler i meddelelsesbogen.

Skolen inviterer eleverne til at deltage i samtalen.

Medarbejderdeltagelse i samtalerne fastsættes af skolens leder, men forældrene kan fremsætte ønske om, at bestemte faglærere og pædagoger kan deltage.

Besøg på skolen:

Forældre er velkomne til at overvære undervisningen. Dette skal altid afstemmes med den pågældende underviser.

Sfo´en inviterer på forældrekaffe på særligt udvalgte dage.

Klassens lærere inviterer forældre evt. bedsteforældre til at hjælpe på dage eller i timer, hvor der er behov for ekstra hænder f.eks. motionsløb, klippe/klistre, ture ud af huset og lign.

Revideret af profilrådet den 28. marts 2023

Rolf Krake Skolen tillader ikke uddeling af brochurer og lignende til eleverne, medmindre indholdet kommer fra Holstebro Kommune for eksempel omkring sorggrupper, Cool Kids, opfordring til mere bevægelse, hjælp til social udsatte børn osv.

Skolen bidrager ikke på anden praktisk, koordinerende eller ledelsesmæssig måde overfor aktiviteter og lignende som brochurerne/deling på AULA formidler.

Revideret i profilrådet for Rolf Krake Skolen den 07.09.2020.